Milkshake glass

Hejsan svejsan!!
Kalla mig tjock men att få äta glass på träning är något man bara måste uppleva här på jorden. Så ja, jag har käkat efter träningsglass idag, och det var mumsigt!!
Dock så hade det ju varit soligt hela träningen så det blev inte riktigt glass, mera åt milkshake hållet men vem bryr sig, gillar nästan bättre milksake. 
Sen så fick jag höra lite av vad min kompis hade gjort igår på valborg. Hon och hennes kompis (som jag inte känner) hade nämligen varit ute igår, och hennes kompis bar på en fanta som hon då hade spetsat med vodka. De blev stoppade av polisen och han frågade om han fick smaka på hennes fanta. Hon lät ju honom smaka men eftersom han kände vodkasmaken så hällde han ut fantan.
Men jag undrar om polisen verkligen får göra detta?? För jag vet att polisen inte får dricka under arbetstid och om han "smakar" på många drickor som är spetsade så kan han få i sig lite alkohol. Borde dem inte istället ha någon sorts mätare med sig som dem kan stoppa ner i drickan och mäta hur alkoholprocenten är??
Tänk den som inte har spetsat sin dricka och får tillbaka dem men är rädd för bakterier, får dem personen be om en ny då?? Det hade jag i alla fall ansett vara rimligt, men jag vet ju inte om man kan be om en ny eller inte förstås.
Någon som vet något om detta får gärna berätta.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0