Upp på högre nivå

Hejsan svejsan!!
Ännu en sväng till stan för att shoppa, men idag var det faktisk inte jag som ville det utan det var mammas förslag, och detta mina vänner är ganska ovanligt. Denna gången ville hon verkligen gå och kolla i affärer och jag klagar inte för jag fick följa med.
Dock så hittade jag inte direkt några kläder, men som det var värt det för kolla in vad jag har köpt.
Hjälm, kedjelås, kedja och ett par läderhanskar. Ni kanske kan lista ut vad allt detta är till??
Förra året tog jag nämligen mitt moppe kort, och ja moppen fanns redan ett bra tag innan de men den har bara används på landet. 
På landet är allt lite enklare, reglerna är inte så stikta och det är ett rätt praktiskt ställa att öva upp sitt körande. Men nu har jag övar upp mig tillräckligt så nu är det dags att ta det till en lite högre nivå och då behöver man lite utrustning. När jag har parkerat på landet så har man inte behövt tänka så mycket på lås, bara du tar ut nyckeln och så står den kvar som man lämna den. Men nu är vi i stan och då är det inte lika säkert att man hittar den där man ställt den om den inte har lås.
Sen, visst har jag en hjälm men den som är min är egentligen en motorcross hjälm och har ingen visir, så den får inte plats i förvaringen under sätet. Dessutom så är det ju alltid praktiskt att ha en på varje ställe så slipper man glömma att ta med den då vi faktiskt har en fyrhjuling som står kvar på landet.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0