Usch, namn

Hejsan svejsan!!
Det finns något här i världen som jag är verkligen sämst på, och detta är namn. Jag är ur usel på att komma ihog dem, det händer till och med att någon presenterar sig och en minut senare har jag glömt bort deras namn.
Även om det är rätt komiskt och rätt praktiskt för att använda för att starta en konversation så är det även rätt jobbigt. Det händer att jag blir lite orolig för att säga personen namn för att jag inte känner mig säker på om det faktiskt är så personen heter. Dock så tror jag ingen vet om att jag har denna osäkerheten för jag visar det aldrig. 
 
Denna svårighet med namn fick mig till och med att säga fel till en i klassen sista dagen i skolan. Man kan ju tänka sig att efter fyra år i samma klass borde jag kunna hans namn ganska väl, men nej då jag sa ett helt annat namn till honom, som då en annan i klassen heter.
Man undrar ibland varför man har sånna svårigheter med vissa saker och har jättelätt för andra. Vissa saker behöver man ju öva på hur länge som helst medans andra fallen som hansken i handen. Fast i för sig måste man nog ha några svårigheter, annars skulle väl livet gå förbi alldeles för lätt.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0