Nisse kisse

Hejsan svejsan!!
Visste ni om att vi faktiskt har en katt??
Jo för det har vi, eller ja det är väl mer av en snyltarkatt som kommer och käkar hos oss under sommrarna.
Hans namn är Nisse och gissa vem som kom på det?? Jag, så klart. Fast först döpte min bror honom till Garfield för ja, ni ser ju att han liknar Gustav från serierna fast möjligtvis "lite" smalare.
Sen så var inte min bror så intresserad av honom så då började jag helt plötsligt kalla honom Nisse så där av namnet.
Som ni ser på hur han riktigt stirrar på en så är han inte riktigt en tamkatt, han är raka motsatsen. Försöker du gå nära honom så smiter han direkt, ner under vår altan. Fast han är sååååå mycket mer tamare och tjockare än när han hitta oss första sommaren. 
Vi tror att han var ungefär ett år då och var mycket mager och rädd, han stack så fort han hörde ett litet ljud från oss. Men han var så desperat efter maten att han bokstavligt talat vräkte i sig maten och stack direkt. Jag har aldrig innan sett en katt äta så fort, och så desperat.
Nu kan man faktiskt jag och mamma röra honom lite på huvudet när vi häller ut mat i hans skål, men ingen annan och han flyttar på sig direkt om du rör dig mot honom. Så när han ligger på våran altan och solar sig ligger han alltid på helspänn, dock tror jag att han är lite sälskaps sjuk för varför skulle han annars ligga kvar??


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0