Måleri

Hejsan svejsan!!
Nu sitter jag här igen, nyligen hemkommen från träning och målar naglarna. Det är faktiskt något som jag börjat göra nu allt oftare, men inte bara i en färg, nej abolut inte här ska det vara i olika färger på en och samma nagel och i mönster. Så ni kan förstå att det tar en stund att fixa alla tio naglarna.
Här är två smakprov på vad jag har gjort innan, men idag hade jag tänk mig lite mer dag och natt då jag nyligen köpt mig en blå färg. Jag lägger upp bilder typ varje vecka på min instagram om ni vill se där, heter: wallewahlin .
 När jag var med en kompis nyligen så snackade vi även om detta fenomenet att måla naglarna, och hon berättade att hennes pojkvän hade komenterat det, inte på ett sätt som "åh vad fina" nej han hade sagt: "Du vet väl att killa inte bryr sig om du har målade naglar eller inte".
Efter att hon berättat det fick jag samma reaktion som hon fick när han sa det, chockad!!
Jag målar inte dirket naglarna för killarnas skull och för att dem ska tycka att jag är sexig, jag målar naglarna för min egen skull, för att jag själv gillar det. Det är även roligt att visa upp naglarna för ens tjejkompisar men jag skulle aldrig vifta med mina målade naglar framför en kille, aldrig, om inte han själv påpekar det då.
Det känns bara så uppenbart för mig att jag inte målar naglarna för killarnas skull att jag inte fattar riktigt vad hennes pojkvän tänkte med där.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0