Vänskapen genom livet

Hejsan svejsan!!
Igår var en riktigt bra dag, jag var med min bästa vän hela dagen i stort sätt.
Vi har inte hunnit vara med varandra på väldigt länge även om vi bor bara 7 min ifrån varandra. Detta på grund av dels alla mina fotbollsträningar och dels lite privata saker.
Men igår fick vi äntligen ta igen den tiden som vi missat, och vi kunde ärligt talat inte sluta att snacka om allt möjligt och ingenting!! 
 Vi gjorde oss även en mumsig tårta.
Så är det med sin bästa vän, man vill berätta allt för dem och man kan berätta allt för dem. Även om man inte kan berätta allt för sin vän så behöver det inte betyda att man inte är bästa vänner, men enligt mig så bygger en riktigt långvarig vänskap på att man kan lita på varandra och att kunna säga allt. 
Vänskap handlar även om att uppleva saker tillsammans lika väl tuffa som roliga. För om man aldrig går egenom något jobbigt med sin kompis så vet man aldrig hur hon eller han kommer reagera och det kan skapa en sorts osäkerhet.
 
Jag och min bästis har verkligen gått genom tort och vått tillsammans redan ifrån första början. Det var egentligen en annan kompis som satte ihop oss, och detta var ingen bra kompis om man säger så. Hon gjorde allt för att hålla sig själv i stjärnljuset, och på grund av det så ville hon få oss andra att bråka om henne. 
Alltid när man var med henne så ville hon snacka skit om den andra, och på den tiden så var inte jag så stark så att jag sa emot. Jag hade även mina egna åsikter om dem andra som jag inte ville berätta då jag visste att dem skulle komma ut och såra någon annan.
Efter flera år av detta så skulle till slut hon flytta till Nödinge, vilket är en bit bort och var även tvungen att byta skola. Jag minns inte om jag var glad över detta eller inte, har antagligen förträngt det. Men jag vet att mina föräldrar var glada över det, dem tyckte inte om den personen som jag blev och det jag gjorde när jag var med henne. Dem lät mig vara med henne självklart, men innerst inne så ville dem inget hellre än att jag slutade vara med henne.
 
Lite mer av och till hände sedan med mig och min nya bästis efter att hon hade flyttat men det är inget jag går in på!!
 
Men denna lilla livsberättelse och syn på vänska önskar jag er en underbar dag!!
 


Kommentarer
Freja<3

Älskar er <3

2013-03-24 @ 12:54:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0