Vad hade hänt OM....

Hejsan svejsan!!
Har nu någon gång funderat vad som skulle ha hänt OM du hade gjort det, eller OM du hade stannar kvar?? Har du helt enkelt tänkt tillbaka och önskat eller hoppats på att du hade gjort annorlunda??
Egentligen så säger man att man inte ska tänka tillbaka och tänka "om" utan man ska tänka framåt och tänka vad ska jag göra nu. Men jag anser att man måste ju få drömma!!
Att tänka "om" är, enligt mig ett sätt att få drömma eller för att bekräfta att det bara gick så bra som det skulle.
Att återblicka på jobbiga saker behöver inte alltid betyda att man ska tycka synd om sig själv, utan för att komma ihog hur bra man har det och mår just nu.
 
Tänk om man inte hade kunnat blicka tillbaka på sitt liv, ifall minnena hade försvunnit efter en dag för hjärnan annars blev för full. Hade inte livet varit ganska tråkigt då?? Då hade man väl aldrig kunnat avgöra om man har det bäst nu eller om jag hade det bättre förut.
Man hade aldrig heller kunnat gå fram till en kompis och berätta om något rolig som hände igår för man minns det inte, skulle bli ganska tråkiga konversationer och vi svenskar skulle bli ännu tråkigare än vad vi redan är.
 
Jag verkligen älskar att tänka tillbaka på minnen, eller att fantisera om vad som kanske kuna ha hänt om jag hade varit på ett sätt eller kanske gjort något annat. Visst att det inte alltid känns roligt att tänka tillbaka och fundera på att man hade kunnat göra på ett bättre sätt men vad som är gjort är gjort och om man tänker på det så kan man alltid gör bättre nästa gång. 
Att minnas och leva ger erfarenhet som sedan kan göra oss till bättre människor..... eller sämre beroende på vad man anser!! ^^
 
Tänkte visa lite minnen nu!!
Här är jag utanför glofkrogen som var mitt första prao i 6an.
5ans skolavslutning. (Bytte skola sen)
Mitt första ridläger på Ranshen med min häst som jag hade då, underbara och lugna Fabian!! <3
Vi kom på 2a plats i Dana cup.
Förra året lärde jag mig åka snowboard redan efter första dagen och klarade av att svänga ordentligt redan efter andra.
 
Ha en bra dag så sörs vi!!


Kommentarer
toljow

Skulle aldrig våga tänka "Om"... för hade jag gjort det så hade jag inte kunnat skriva den här texten till dig...

2013-03-23 @ 16:59:52
URL: http://metrobloggen.se/giftman


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0