Långfredan

Hejsan svejsan!!
Nu är det långfredan och man ska absolut inte göra något!! Affärerna är stängda och alla håller sig inne för att vänta och vänta.....eller??
Nej just det, det var ju när min farmor var liten, nu är det raka motsatsen. 
Jag följde nämligren med mamma till mataffären och det var fullt med folk vart du än gick!! Var ganska glad att jag inte hade en stor vagn för då hade jag nog inte kommit fram överallt.
 
Om man är religös så är detta egentligen en sorgens dag, den dagen då Jesus korsfäst och man ska sörga. Men nu har det blivit mer av en shoppingdag eftersom alla shopping affärer är öppna och resten av alla arbetare är lediga. Det värkar nästan som om alla passar på att sticka ner en liten snabbis på stan just idag.
Dock så gör inte jag det, klarar inte av den trängseln.
Jag stannar hemma och får ett städ ryck istället. Fick bara lust att röja lite lätt i mitt rum och det slutade i en helstädning. Inte för att jag klagar på det, det var jättebra för har sällan tid med det under skolveckorna.
Städning är dessutom inte så tråkigt som vissa framför det, jag tycker det är ganska roligt, speciellt om jag får dekorera. Okej, jag dekorerar inte riktigt men jag försöker att hitta nya ställen där en bok eller kanske en sten passar bättre. 
Och idag tyckte jag att mina Spanien minnen passade bättre i mitt fönster än i in bokhylla där jag hade dem förut!!
Alla stenar och snäckor i denna högen kommer från Spanien, även den urgulliga flodhärsten.  
Hittade honnom i en tårta som vi hade köpt!! xD
 
Men dagen är inte över än för mig, just nu väntar jag på en kompis som ska komma och så ska jag ta lite snygga bilder på henne.
Några kanske kommer upp här om ni har tur!!
 
Nu får ni ha en bra dag, och shoppa inte allt för mycket ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0