Kyla och mango

Hejsan svejsan!!
Nu sitter jag här i sängen och myser med en stor tallrik mango med yogurt efter en riktigt kylig träning. Det riktigt isade om kinderna underträning, och bättre blir det inte när jag ska stå i målet med vinden rätt mot en. Men det är sådant man får ta när man spelar fotboll ute i ur och skur.
Därför bestämde jag mig för att verkligen gynna mig själv något av det bästa jag vet, nämligen MANGO!!
Mango är absolut den bästa frunkten jag kan tänka på, speciellt när den är som allra finast. Dock så är det ganska svårt att både hitta och avgöra vilken som är finast när man köper den här i Sverige, man vet nämligen aldrig om den är mjuk bara för att den har fått slag eller om den bara börjar bli mogen. Skalet avslöjar inte heller riktigt om den är mogen eller inte, den kan vara helt grön och jättegod medans en som är lite mer röd kan vara dålig.
Har ni en eller fleva favoritfrukter??


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0