Fjärilar i magen

Hejsan svejsan!!
Något av det jobbigaste man kan ge sig in i är att vänta.
Har ni tänkt på det? Att sitta i ett rum och vänta på någon förväntansfull, eller ännu värre, vänta på något jobbigt. Det gjorde i alla fall jag idag direkt efter skolan, skulle nämligen till vårdcentralen för att kolla upp mina halsmandlar. Denna vårdcentralen har dessutom bara dropp in tider så när jag kom dit var det "ett antal" framför mig, så där fick jag vänta i en och en halv timma tills jag äntligen fick ligga på en bår och tappa lite blodprover.
Detta är ju inte särskillt roligt men när jag pratade med min kompis som var på en sånguttagning igår så förstår man att det nästan är rejält mycket jobbigare.
Att sitta där förväntad, glad och så otroligt nervös att svetten rinner och med tusentals fjärillar i magen. Sen att sitta i ett rum fullt med ens konkurenter kanske inte hjälper till med att lätta spänningen som uppstår.
 Men för henne gick det riktigt bra och hon fick mycket positiva reaktioner så nu efterråt så skrattade hon över den otroligt spända stämningen som blev
 
Nu får ni ha det bra för jag ska plugga engelska!!


Kommentarer
Anonym

Vad heter din kompis och vad var det för sånguttagning?

Svar: Min kompis heter Magdalena (Maggan) och hon har även en blogg där hon skriver på engelska då hennes far är engelskman http://maggimakeup.blogspot.se/ Sen så var sånguttagningen till en skola som hon försöker komma in på. Ungefär så som jag var på en fotbollsuttagnig.
Hanna Wahlin

2013-03-08 @ 15:43:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0