Äggost

Hejsan svejsan!!
Nu är jag hemma igen efter bara några timmar hos mormor och låtsasmorfar. Dem orkade inte med så mycker längre som jag berättade förut. Morfar hade till och med gått och somnat precis när vi skulle gå, men det var skönt för honom, han behöver det!!
 
Men nog om det jag ska nu berätta om den absolut bästa efterrätten som man någonsin kan ha, (enligt mig^^)!!
ÄGGOST!!
Jag bara älskar det, när vi har gjort äggost så äter jag alltid för mycket!! Det gör ingen skillnad om mamma säger till mig att ta det lite lugnt, jag bara kan inte, det är för gott!! xD
Bästa kombinationen när när man har tinat upp ett par frysta jordgubbar så man kan ringla på jordgubbssåsen som blir ochen tesked socker, för den är inte så söt.
 
Dock så kan man inte ha äggost så ofta på grund av att det tar en ganska lång stund att göra, och som ni ser på receptet så krävs det en hel del ägg och mjölj.
 
4 liter standardmjölk
6 dl gräddfil
12 ägg
2-3 msk socker + 0,5 tsk vaniljsocker
en äggostform (eller en stor sil)
Om nu vill ha hela receptet så finns det här.
 
Nu ska ajg vara hemma ett tag till och sen ska vi upp till min farmor och farfar som bor på övervåningen och ha en liten påskmiddag men ännu en av mina favoriträtter, JANSSONS!! Haha bara gotte mat för mig idag. 
Vissa säger att Janssons bara är till jul, men för mig så är det ingen påsk utan min Janssons!!
 
Ha en fortsatt glad påsk!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0