Resa-Stockholm

Hejsan svejsan!!
Ja som ni har märkt så har jag inte uppdaterat särskillt mycket, jag har nämligen varit i vår kära huvudstad halv veckan.
Som ni kunnat läsa innan så var jag där med alla nior i vår skola och sen så stannade jag och en kompis hos hennes släktingar där över helgen. Kom hem igår kväll, och blev dessutom försenade en timma och tio minuter på grund av vägarbete!! Men fördelen är nu att vi kommer att få två helt gratis resor om vi vill, på SJs hemsida stod det nämligen att om SJ själva hade orsakat 60 min försening skulle man få 100 % rabatt på nästa resa, eller det var i alla falla vad dem framför sa.
 
Eftersom det vareít en så lång resa och jag inte kan berätta allt hade jag tänkt mig att visa vad jag har gjort, min kompis fick nämligen låna min systemkamera hela helgen och hon tog en hel del bilder. Jag tog självklart också några men det är mest hennes förtjänst att jag har SÅ många bilder.
 
Tack och lov för inga problem med tågresan dit.
 
 När vi kom till vårat vandrarhemmet så var det dock as stressigt, tunnelbanan hade kronglat vilket gjorde att tidsschemat hade spruckigt. Snabbt in med väskorna i de få rum som faktiskt var klara och det var precis att jag fick bytt om till shorts då det var hur varmt som helst.
 
Det var nämligen dagt för den första guidade turen, vilket för våran klass innebar, till riksdagen!!
 
  På vissa ställen var riksdagen riktigt pampig!!         
       
Klass 9 A tog över riksdagen!!
Direkt efter det så stack vi på en till guidning i Gamla stan, och man kan ju säga att höjdpunkten där var att vi fick gå in och kolla i den stora kyrkan bredvid kungahuset. Det skulle kosta i vanliga fall men vi fick gå in gratis.
Snabbt hem till vandrarhemmet där tydligen ens rum är belamrat med alla, och då menar jag alla killars väskor. Vårat rum hade nämligen varit klart och då kastade alla in sina väskor där i farten.
Sinst på dagen blev det dramaten, och det var nog höjdpunkten på hela skolresan, även om den i stort sett hamdlade om sex. De yttrade dock inte orden sex över huvudtagen, men om du inte är korkad så förstod man det.
 
Dan därpå börjar precis som den andra, frel gudade turer. Fast den första på Livruskammaren var faktiskt intressant, medans den andra om en bok som skrevs om gamla Södermalm fick en nästan att dö av tristess.
Vi fick i alla fall en härlig lunch i solen denna dagen på en riktigt resturang.
Efter allt så skyndade alla till centralen för att åka hem igen, men jag och min kompis blev istället upphämtade där av fastern och gick lite på södermalm. 
 
Resten av helgen gjorde vi precis vad vi ville, och det innefattade, 
fotboll, pizza, lek, gitarhero och underbar mat.    
 
                                                                      Islutändan känner jag mig helt nöjd med hela resan, även om jag då känner mig ganska utmattad.
Men nu är det bara till att samla nya krafter till nästa stora sak som ska hända. Min bror tar nämligen studenten på onsdag och min lista att göra tills dess är ganska lång. Listan innefattar bland annat pynta och laga mat.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0