Dagens

Hejsan svejsan!!
Idag gjorde jag inget på morgonen direkt. Vi skulle åka buss till en stad och fem minuter innan vi skulle åka fick vi ett sms om en annan tidpunkt och plats, om vi hade vetat detta så hade man kunnat sova längre så jag bestämde mig för att ta ledigt istället. Men det visade sig vara perfekt för vi hade ändå fått helt ledig förmiddag i stan tydligen.
Jag fick då en liten tupplur och även ledigt nere i stan för jag åkte lite tidigare till skolan och mötte upp några.

Skolan är ju skolan sen men jag och en tjej som går i min klass hade jättekul. Vi skulle skriva en ansökan till något liknande Robinson. När vi svarade på frågorna var då tyvärr väldigt omogna men vi hade så otroligt roligt, och vi både skrev och pratade på engelska så ingen kan ju klaga.
Sista lektionen vad ungefär lika rolig. Vi skulle spela spel som vi hade gjort innan, dock så blev det inte så mycket seriöst spwlande i vår grupp. Det blev mer ritande, snackande och skrattande, men som sagt vi snackade engelska så ingen kan klaga.

Idag så hade dessutom jag och dem i huset bestämt sig att gå på resturang. Äntligen lite ordentlig mat istället för aöl halvfabrikat som vi får här.
Det var en italiensk resturang så då blir det pizza. Fyra ostar och det var hur gott som helst!! Getost och gorgonsola på ett tjockt lager av vanlig ost, toppad med spenat. Gudomligt gott!!

Sen efter det var man bara tvungen att prova någon av efterrätterna även om det kanske knäckte lite den budget jag gjort upp idag. Men lugnt värt det. Jag tog en panna kotta toppad med frukt och det var som grädde på moset. Bästa avslutningen och sällskapet var inte dåligt det heller.

De andra tog varsin chokladkaka vilken de sa var jättegod den med. Fast jag skulle nog inte tycka om den allt för mycket då bara choklad inte faller mig i smaken.


Sen som avslutning på dagen var det ice disco. Blev bara en liten snabbis på isen då jag började bli trött. Men jag fick i alla fall ett par konståknings skriskor istället för hockeybrillor som jag aödrig åkt på innan, tänk att det faktiskt kan vara så stor skillnad på dem.

En bild på innan dem släckte ner, häftigt med dimman som bildas i taket va??



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0