Bada, efter en springtur

Hejsan svejsan!!
Burr nu ligger jag under täcket och försöker få upp värmen igen. Vattnet var inte allt för kallt och springturen som krävdes för att faktiskt nå vattnet värmde lite med.
Det är nämligen väldigt mycket ebb och flod här som gör att vattnet sjunker undan, vilket det hade gjort mycket idag.

Ser ni dem små fläckarna långt där ute, nej inte dem stora till vänster utan dem minsta till höger. Precis, det är jag och en av dem jag bor med. Och då när vi kommit så långt hade vi knappt börjat att gå i vattnet. Fattar ni hur långt det faktiskt är??
Båtarna som åker här är ändast sånna som med hjälp av luft åker på vatten.

Vet inte vad dem heter men vi stod precis där den skulle åka så vi bestämde oss för att det var bäst att gå tillbaka. Vi hann i alla fall komma så djupt att vi kunde doppa oss ifall vi stod i armhävningsposition.

Det var verkligen en once in a life time känns det som, att behöva springa öven en kilometer för att det ska nå upp till naven. Riktigt häftigt men min rumskampat och jag har även lovat varandra att vi ska bada när det är lite högre tidsvatten så vi får doppa oss på riktigt.

Solnedgången är alltid så otroligt fin där nere vid vattnet!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0