Chock

Hejsan svejsan!!
En chock har drabbat denna familjen, eller ja, chocken har nog drabbast mest min mamma.
Det är nämligen så att jag inte ska följa med till sommarstugan denna veckan som det var planerat. Jag ansåg att det var enklare att stanna hemma och ta busset till planerna istället för att pendla ända från sommarstugan.
Detta tar inte min mamma så bra, hennes son (min bror) har jobb nu också så han är hemma, och nu ska även jag stanna. Hon ska helt enkelt lämna båda sina små barn helt ensamma i ett hus för att klara sig en hel vecka. Ingen som ser efter dem, ingen som lagar mat till dem eller kanske det viktigaste, ingen som tvättar åt lilla Hanna. Min mamma är nämligen galen i att tvätta (enligt min åsikt), men det är också lite bra då jag inte har tusen träningsplagg, även om det känns så ibland.
Älskade mamma!!
Jag måste erkänna att det inte bara är lite chockande för mamma, jag är också lite omtumlad. Var till och med tvungen att göra en inköpslista till veckan.
Fast min bror är nog väldigt glad över att jag stannar hemma för nu måste jag ju laga mat. Han skulle vara för lat för att verkligen lägga ner någon timma för att laga mat, men ajg är så illa tvungen då jag ska träna. Gothia drar ju igång på måndag morgon för mig. Ska ända bort till Sälöfjordsplanen, fast det är inte så svårt då en spårvagn går raka vägen dit.
 
Men innan man kan starta att spela måste man gå genom en ID kontroll och få ett Gothia band. Detta ska vi göra idag, så snart ska jag dra ner till Heden för att träffa resten av laget och skaffa band.
Om man inte har detta bandet så får man inte spela, så det är allt till att behålla det på och även duscha med det.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0