Boktips

Hejsan svejsan!!
Idag är det träningsdags igen, men idag kommer jag inte att komma tillbaka till sommarstugan. Jag har nämligen ganska tidigt träning imorgon så då är det lättare att stanna hemma över natten.
Annars idag så har jag inte gjort så mycket, sov lite extra länge idag tills jag upptäckte att det var hur bra väder som helst och satte mig ute för att läsa en nyutkommer bok.
När jag var i England så var nämligen min farmor och farfar så snälla att köpa en bok som skulle komma ut. Den heter Nemesis och är sista boken i triologin Starcrossed. Böckerna är baserade lite på grekisk myologi, men det är ändå ingen faktabok. Huvudpersonerna är nämligen halvgudar.
De grekiska gudarna kom nämligen ner till jorden förr i tiden och skaffat barn med dödliga, men dem har blivit fångade på olympos så dem inte kan komma ner på jorden något mer och förstöra som dem gjorde innan. Men en profetsia hotar att släppa dem fria.
Tycket serien är jättebra och mycket värd att läsa!!
Och nu när alla böckerna är ute så behöver ni inte vänta så länge som jag behövde då jag hitta serien så fort första boken kom ut. Var rätt irriterande att läsa klart den och sen behöva vänta ett helt år på nästa.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0