Vi vann!!

Hejsan svejsan!!
Det blev inget inlägg igår även om jag hade tänka göra ett. Kom nämligen hem senare än vad jag hade förväntat mig efter matchen igår.
Ja jag spelade match igår, men inte vilken match som helst utan jag spelade distriktsmatch. Och för er som inte vet vad det betyder så är det dem bästa spelarna från det distriktet (det jag spelar i är Göteborg) som kallas.
Detta laget är väldigt blandat, ibland kommer man med på träningarna och ibland inte, men på senaste tiden har jag börjat komma med allt oftare. Förra träningen blev jag dock inte kallad på så jag blev jätte förvånad, glatt förvånad att jag faktiskt kom men för att spela match.
 
Vi mötte distrikt Västegötland, och ja vi vann, med 4-1.
Om man bara hade sett på slutet av matchen så skulle man sagt att vi var mer överlägsna, men eftersom jag såg hela så ska jag säga att vi inte var som bäst i början. Vi fick springa och jaga boll en hel del faktiskt.
Men vi tog igen oss och slutade med mycket bra bollkontroll, mycket snack och många små rörelser för att skapa både yta och passningstillfällen. Riktigt bra kämpat!!
Tränarna klagade inte direkt heller.
Jag fick också äntligen svar på en fråga gällande mina utkast. Kan nämligen inte ställa den till min tränare då han inte har någon egen erfarenhet på just den biten, han har ju bara läst in vad som man ska kunna som målvakt och kollat på matcher.
 
Haha vilka underbara fotbollsskor man fick efter en match i leran. (Gammal bild)
 
Nu får ni ha en bra dag så säger jag ha det för denna gången!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0