Preliminärutagning

Hejsan svejsan!!
 
Jag är så otroligt lycklig så det bara inte är sant.
När jag kom hem igår så det första jag gjorde var att gå in på indranett.se för att kolla in preliminärintagningen, och jag fick en plats!!
Kan ni förstå hur glad jag blev?? Först så har jag kämpat för att komma in på mitt fotbollsprogram och sen så har jag varit ganska orolig över att komma in då det är ganska många som söker till Bearnadott dit jag vill. Men jag fick en plats ändå.
 
Sen när jag läste tidiningen idag så fick jag se en sak som bekräftade att jag haft turen med mig.
Som ni ser så är det just Bernadottegymnasiet som har störst ansökning per plats, nästan två stycken på varje plast precis som förra året.
Men dem som sökt in till gymnasiet kan inte ha haft så höga poäng, då antaningspoången nu var på 200.5. Jag hade en fjärdedel mer än vad som hehövdes så det kändes ganska bra då jag inte behöver vara så orolig över alla prov som kommer att komma nu på slutet.
 
Med glädje önskar jag er alla en bra dag!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0