Pokémon

Hejsan svejsan!!
Vet ni något som jag aldrig kan bli för gammal för, pokémon. Och det värkar inte bara vara jag, jag känner till flera som inte fullt kan släppa barndommens besatthet av pokémon, även om då besattheten inte är lika stor.
Min besatthet av pokémon kom först och främst från min bror som började spela redan i mycket tidig ålder. Då hette dessutom komsollen för GameBoy, så det lät mer som kille skulle spela det. Jag fick inget eget GameBoy i början så istället satt jag och flåsade min bror i nacken när han spelade, kan säga att han inte var så lycklig över det alltid.
 
Sen när min bror fick en ny verision av GameBoy så fick jag ta över hans gammla, kan berätta att jag blev överlycklig!!
Efter några år gått så kunde jag nästan alla pokémon utan till och min närmaste kompis blev nästan lika besatt som jag. Vi startade våra egna GameBoy tider då vi startade våra spel samtidigt och bara satt och nördade tillsammans, bytte pokémon med varandra och hjälpte varandra med svåra saker.
Sen när Nintendo kom ut så skulle vi absolut ha det utan något snack!!
Vi ansåg att Nintendo nu var för tjejer efter att GameBoy alltid varit för killar. Våra börder som också var besatta av pokémon började trappade allt mer ner på spelandet när denna konsollen kom ut. Vet inte exakt varför, kanske för det som min kompis och jag sa om en tjejgrej.
Men efter ett tag så blev det allt svårare att hänga med och allt fler nya pokémon kom som man inte han lära sig innan en bunt nya kom igen.
 
Nu kommer det bara till allt fler pokémon och det börjar bli ännu svårare att hänga med när tiden blir mindre. Men jag hittade för ett år sen en väldigt bra sida där jag kan kolla på precis alla pokémon avsnitt online. Den heter WatchPokemonEpisodes.com. Men det kommer att ta ett tag till att se alla avsnitt som jag missat under alla år.
När jag var mindre så hade jag också en period då jag satt och målade hur många pokémon bilder som helst, har kvar måga av dem men dom flesta är bara halvgjorde. Jag kalkulerade nämligen många av bilderna så det tog ett tag att göra klart en bild när man måste sitta och kolla runt i alla tidningar.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0