Nu är FN slut!!

Hejsan svejsan!!
Nu är FN dagen över och det med träning har gjort mig så utsliten att jag känner av en sjukdom som är påväg, så jag stanna hemma idag.
Men tack vare det så slipper jag nog att vara sjuk nästa vecka.
 
Här är generalförsamligens sal, eller som vi kallar det i vanliga fall, våran aula.
Första dagen när vi hade FN så skulle alla läsa upp sina inledningstal, var av nästan alla hade på två språk. Så ni kan tänka er att 40 olika tal, då vi var 20 länder tog ett tag. Vi satt nämligen och lyssna på tal i mer än 2 timmar!! Kan ni fatta att det var ganska jobbigt, och speciellt när vi inte ens visste vad dem sa halva tiden.
Resten av den dagen så visste vi inte exakt vad vi skulle göra då våra resolutioner kunde inte tas upp förren dem hade blivit rättade. Men istället så fick vi gå upp och tala om vad vi ville, och när vi hade kommit in i det så gick det jätte bra.
Till slut så blev våra resolutioner godkända, men klocksan var halv fyra så många var rätt trötta. Så när en motion om att sluta för dagen kom så bestämde många att "visst det gör vi och så tar vi upp resolitionerna imorgon".
Dock så blev inte våran lärare så nöjd med oss. Han sa att vi var dem som hade slutat tidigast av alla FN-rollspel, så nästa dag stannade vi kvat rill halv 7 (!!!!!!!!!!!! :O) Det blev så länge att även våra "slavar", alltså 8orna fick gå hem. Fast vi klagar inte för då fick vi se våran lärare springa runt med mic mella 20 olika bord.
Här har ni vårat bord efter halva tiden, kan ni då möjligtvis tänka er hur det såg ut när vi slutat?? Rena rama kauset!! xD
Dessutom så är vi i Kenya så ovana med att hantera vatten att vi spillde ut det två gånger!! (xD) Vi är så duktiga!! Som tur var så kom det i alla fall inget på min dator.
 
Ha en bra dag!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0