Majblommorna är i stan

Hejsan svejsan!!
Kom nyss hem och han knappt in på mitt rum förrens det ringde på dörren. Jag som bor precis bredvid en skola kan inte undgå att missa att dem är ute nu idag, MAJBLOMMORNA!!
"Barn hjälper barn."
Och jag minns hur jag alltid har älskat att gå och sälja dem, jag till och med tog min storebrors väska med majblommor och sålde dem innan jag fick sälja. Fast han sa inte så mycket det då han själv inte var så förtjust i att sälja. 
Så här ser den då ut i år för er som inte vet, matt lila och matt blå.
 
Ska egentligen bara vara hemma en liten stund nu, för snart ska jag på nytt bege mig till skolan.
Ska nämligen på ett "roligt" utväcklingssamtal med min studiehandledare. Tror inte att det kommer att vara så mycket att säga, det är som vanligt, kolla på mina betyg och sen sätta upp nya mål. För jag har inte så mycket att säga längre, förut när vi hade en annan engelska lärare så sa jag rätt mycket på våra samtal men nu har vi fått byta tack vare det så inget kvar att klaga på.
 
Vi hade även SO nationella idag på morgonen.
Vet inte riktigt vad jag ska säga om det, hade inte föväntat mig något speciellt och det var ingen som förvånade mig. Man fick skriva och resonera om olika saker som hänt under århundraderna helt enkelt, (vi fick historia som  nationellt.)
Ska även göra ett till imorgon, får se hur det blir då.
 
 
Ha det!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0