Läsgalen

Hejsan svejsan!!
Skolan är ju som skolan är, mycket av allt. Och när det kommer till svenskan så är läsning en stor del av läroplanen, men jag klagar inte. Jag verkligen älskar att läsa, jag har hur många böcker som helst som stående i min bokhylla som jag inte har läst än men som jag har köpt.
 
När jag shoppar med min mamma så är det nästan alltid en krav från min sida att vi ska gå in och kika på Bokia och se om något roligt har kommit ut. En gång när vi gick in dit och jag hade fastnat för en serie vid namn Vampire Academy så kom vi ut med sju böcker tror jag, sju!! Kan ni då kanske förstå att jag gillar att läsa väldig mycket??
 
Sen ett tag tillbaka har vi fått reda på i svenskan att vi ska hålla i ett muntligt föredrag om en bok vi läst, och så glad som jag är i att läsa så valde jag självklart den tjockaste boken jag kunde hitta i min bokhylla. Kanske inte det bästa valet då jag haft så otroligt lite tid till att läsa. Så för en vecka sen upptäckte jag att det inte var lång tid kvar tills vi ska ha denna redovisning klar, och det tar ju sin lilla tid att skriva den också.
Jag var nära på att få panik då jag hade mer än halva boken kvar och den är på 633 sidor.
Jag försökte läsa så mycket jag bara kunde men i början så bygger denna boken upp sig väldigt mycket, alltså det händer saker hela tiden men man får ändå inte reda på allt. Men jag har kämpa på och efter att jag kommit förbi hälften så kan man inte sluta läsa. 
I slutet som i de flesta böckerna kommer sanningen fram, ens misstankar blir bekräftade och helt oväntade saker kommer upp. Denna boken är inget undantag, allt går i ett, man vill inte sluta läsa!!
Boken heter Eld.
Denna boken var numer 2 i sin serie och är ganska nyutkommen.
Jag tyckte att det var ganska svårt att komma in i första boken, Cirkeln men när du väl passerat halva boken där med så går det som ett rinnande vatten. 
Eftersom boken handlar om många olika tjejer som du får hänga med så var det ibland lite svårt att minnas vem som hade gjort vad, men när man "lärde känna dem" så var det lättare att urskillja.
 
Nu får jag säga tack för mig då!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0