Hellre hemmagjord fika

Gomorgon!!
Har nyligen vaknat och ligger fortfarande i sängen och kollar på en film, The Avengers!! Har inte sett den innan även om min kompis har snackat mycket om den och hur bra hon tycker om den. Så nu tänke jag kolla på den medans jag väntar på att hon ska vakna, vi ska nämligen hitta på en liten skojig sak idag.
 
Ni känner kanske till att detta fenomenet "gå ut och fika" är något som verkligen har blivit en stor trend, och den trenden har även mina kompisar hoppat på, dem vill gärna gå ut och ta en fika.
Men av någon anledning så tycker jag inte om att "gå ut och ta en fika", inte för att jag inte gillar att ta en fika, som för den delen är mycket svensk. Utan jag tycker det är mycket roligare att gå hem till någon och ta en fika.
Varför ska man spendera ganska mycket pengar på att köpa en macka när man lika väl kan ta en hemma. Varför är det så otroligt viktigt för vissa personer att kaffet kommer från Starbucks istället för hemma bryggt?
Visst kan jag gå och käka på stan OM jag nu är där och är hungrig, men varför spendera dessa enorma pengar på en kaka när jag och min kompis istället kan gå hem till mig och baka en massa kakor, som vi sedan kan äta hur många som helst av? Dessutom så blir det ju en rolig grej att baka tillsammans!!
Detta var då vad min komis föreslog att vi skulle göra idag, men eftersom ni nu har hört vad jag tycker om detta så kanske ni förstår att jag kom med ett annat förslag. 
Så sen när hon vaknar så ska hon och jag sticka ner till en mataffär och köpa en massa godsaker, då menar jag inte bara godis utan massa frukt, kanske en god juice och något pålägg. Sen så ska vi göra lite olika smårätter av allt och så har vi mysigt med en hemmagjord fika framför tvn eller bara sitter och snackar.
Lite vardagslyx helt enkelt!!
Ha en bra dag!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0