AG-cup

Hejsan svejsan!!
Fotboll, fotboll, fotboll nästan hela dagen. Jag och några till i 9an har nämligen spelat AG-cup idag. 
Vi spelade förra året och kom på 4e plats, så det blev automatiskt att vi fick spela i år igen. Vi vann våran grupp men oturligt nog åkte vi ut på kvalmatchen senare. Det var en sån himla otur, visst att de andra laget var riktigt bra men det målet som gick in var ett riktigt skitmål. En av mina backar stod nämligen i position för att blockera ett skott från sidan så jag vinklade upp så jag hade mer kontroll framifrån ifall det skulle komma en retur. Men självklart så vred min back upp sig och släppte förbi bollen för hon trodde att jag skulle ta den, och eftersom jag inte var berädd på det så gick bollen in........ Som jag sa, ett skitmål!!
Det var lite segt att vi inte fick spela imorgon för killarna gick vidare, som nästan var förväntat så då kan vi inte få se dem spela.
Killarnas spel är så otroligt mycket annorlunde i jämförelse med vårat, dem spelar så otroligt mycket snabbare och så mycket mer tekniskt. Fast i nästan alla killlag så spelar alla fotboll på fritiden, vi hade bara mig som spelar och två till som har spelat. Resten vet ungefär bara hur man träffar bollen med foten, fast jag ska inte säga något elakt om det för mina spelare var faktiskt riktigt bra, stod ivägen där dem skulle och fick nästan alltid iväg bollen på ett eller annat vis.
Jag är ändå rätt stolta över oss även om jag är sur på det målet.
Synd att vi inte får spela nästa år igen, för nu är de över när vi går ut 9an. Men det kommer andra cuper att vinna när jag börjar på mitt fotbollsgymnasium.
 
Önska mig lycka till nu!!
Jag ska nämligen plugga skallen av mig tills imorgon.
Ha det!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0