Fotbollsskor vs löparskor

Hejsan svejsan!!
Kommit hem från sportbutiken nu, dock med mer ömmande fötter än när jag stack. fast det är inte konstigt då jag har sprungit runt i affären med ett antal olika skor.
Men till slut så jittade jag ett par skor som faktiskt ska vara bra, och inte för små som mina förra var.
Varför mina skor var för små när jag kom hem och inte när jag var i affären var tack vare mitt fotbollstänkande. Det är ju nämligen så att en fotbollssko ska sitta ordentligt tight på foten så man riktigt kan känna bollen med foten. Annars så känner man sig lite klumpig och kan inte få tillräckligt bra träff i vissa fall.
Så då vill jag att min löparsko ska sitta på exakt samma sätt, alltså riktigt tight!! Dock så är det inte så en löparsko ska sitta, så då trycks min extremt breda fot ihop och när jag gör snabba stopp så slår min tå i skons ena ände. Vilket under milen i skolan skapade en helt blå tå och att jag för tillfället inte han någon nagen på den tån:o
Löparskor ska nämligen sitta ganska löst men ändå så att den inte rör på sig när du springer. Du ska även ha en sko där du inte slår i tån allt för mycket om du måste göra en tvärnit. Och sen så är det ju alltid att ha en bra dämpning, dock så spelar varken färg eller märke inget över huvud taget för mig, men det finns ju ganska många där märket är lika viktigt som att ha själva löparskon:S
 
Men aja, jag bytte även ut skorna mot en annat par som kostade exakt lika mycket och som satt lite bättre nu än när jag provade den förra gången^^ eller så var det bara jag som hade fastnat för ett par skor och ville få det överstökat bara xD
Så nu har jag skaffat mig ett par "ganska" diskreta skor i gämnförlse till de förra som var helt svarta.
Eller kanske inte!! xD
PINK!!
Ska kalle de Pinky1 och Pinky2 hade jag tänkt
 
Sen så slank lite fotbollsstrumpor som jag behöver när vi åker till cupen. Och mamma fick mig även att ta en till mössa:S Hur många har jag nu egentligen?? Haha jag har ingen aning!!
 
Men nu får ni ha en mysig kväll. Finns ju liksom inget annat man kan göra i detta vädret än att bara mysa hemma under täcket tillsammans med någon, och se på en film med fladdrande ljus och något gott att mumsa på^^
Eller ett varmt skumbad i ett lite mörkare rum med levande ljus, musik och någon god shake funkar ju också.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0