Äntligen tillbaka!!

Haha ja hejsan svejsan!!
Nu är jag äntligen tillbaka^^ Har nämligen varit borta på Matildas land hela helgen och haft det hur bra som helst!! Glömde nämna det.....förlåt, men kunde inte skriva något då jag inte hade något nät där ute mitt ute i skogen.
 
Jag hade egentligen bestämt att följa med henne just denna helgen för länge sen men efterssom jag var sjuk hela veckan så var det så osäkert att jag skulle förja med att jag bestämde mig för att inte nämna det. Men nu så kände jag mig tillräckligt frisk att jag stack direkt efter skolan till henne. Packade bara väskan, ringde lite samtal och sen så gick jag till henne med en enorm väska i regnet.xD
Först så visste jag inte om jag skulle sova över hos henne på landet eller här i stan då det regnade så mycket att hennes föräldrar kanske ville stanna hemma, men Matilda övertalade dem att sticka till landet^^ och det klagar jag inte över. Det var jätte fint och vi hade det hur mysigt som helst på kvällen i deras gäststuga!! Vi BADADE!! haha ja det gjore vi.... eller i alla fall jag och sen så badade vi bastu. Sen så blev det mys i sängen med lite filmer som jag hade med mig och glass och popcorn.
 
Morgonen där på blev dock inte lika rolig då Matilda och jag trodde att vi skulle sticka till Borås Flygklubb redan när den började så vi gick upp redan vid 7!! :O ÖHHHH men sen så visade det sig att vi inte skulle åka förren vid 10 typ. Man kan säga att jag kände mig ganska trött, för när vi såg på tv i soffan medans vi väntade på att hennes föräldrar skulle vakna så somnade jag nästan!!xD Matilda har bildbevis.
Men sen efter frukosten så stack vi till flygklubben. Det var ganska kallt och lite regnit i luften så i början så kändes det lite jobbigt och vi visste inte riktigt vad vi skulle hitta på för det var mest "gubbar" som var där.xD No affens!!
 
På själva flygskolan så finns det två olika hus, ett på ensa sidan om flygbanan där man åker motorflyg, och ett på andra sidan där man åker glidflygplan (tror jag det heter), sådana plan helt utan motorer.
Först så var vi lite på motorflygklubben, men sen så bestämde vi oss för att kolla in glidflygplanen så vi gick över. Och precis när vi kom dit så såg ett par killar oss och sa att det såg rätt "farligt" ut med oss där ute helt ensamma!! xD haha vilken ursäkt för att börja snacka med oss. Nej men de typ gick i den klubben och skulle liksom visa runt lite så en av dem började plata med oss och hjälpte Matilda med att få provsitta i ett av planen. Och för att sitta i planet behövde man ju ha en fallskärm och remmar runt benet som han hjälpte till att sätta på. Och sen när hon satt ner skulle han ju få fram bältet som låg under henne, så han bad om ursäkt att han höll på och "pillade" överrallt xD haha såå gulligt^^ och när jag nämde att jag tror inte att Matilda klagar så blev han så generad och blyg att hans skratt gick typ upp i falsett!! xD för gulligt asså!!
 
Sen så gick vi över igen till motorflygklubben, då fick vi ett erbjudande att få åka med när en kille skulle upp och reka lite ifall man kunde flyga upp lite folk, så klart man tackar ja liksom!! Det var hur ballt som helst, och vi d´var de ända där som fick åka upp på grund av att det var Matildas pappas lärare^^ hihi alltid bra att ha kontakter, för annars så skulle det kosta en hel del. Eller vi skulle egentligen inte ens komma upp i luften för de ville inte ta upp någon efter att vi hade varit upp då det inte var tillräckligt bra väder. Haha att vi fick komma upp var lite speciellt^^
 
 
Efter det så gick vi väldig mycket fram och tillbaka mellan klubbarna och snacka med lite olika, dessutom var det ganska kallt så vi drack varsin varm choklad^^ Och mot slutet så fick även jag sitta i ett glidflygplan och fick lite undervisning, rätt kul faktiskt men kändes hur läskigt som helst att faktiskt sitta så och åka upp i luften:O
Kan ju lugt säga att jag ser rätt förvirrad ut!! xD
Och Matilda provade även att åka på en Segway, dock hade jag inte tid att prova en:( men hon sa att det var faktiskt ganska lätt att köra.
 
Men till slut så var vi ju bara tvugna att åka hem då det bara blev aldeles för kallt och vi hade ju provat på det mästa^^
När vi kom hem så var vi tvugna att sticka till affären för att köpa lite förnödenheter till kvällen. Till filmkvällen då^^
 
Men annars så gjorde vi ingen mer än var bara ute och tog lite bra bilder. Fick dock försöka lära Matilda lite hur man gjorde men hon klarade det okej för att vara första gången!! En systemakimera är ju inte direkt den lättaste saken att bara ta och fota med^^
Och efter det så la vi oss för att kolla på lite mer filmer, dock så somnade ju självklart Matilda redan efter halva första filmen xD Fast det gjorde inte så mycket, kunde se klart utan henne, var rätt roligt att ta kort på henne när hon sov som jag kunde tracka henne med när hon väl vakan efter att jag hade sett en och en halv fim till!! Men nu skulle hört henne då!! :O Så som hon höll på kunde man ärligt talat tro att hon hade tagit någon dråg under tiden som hon sov!! xD Men ska inte säga något mer om det då man aldrig vet vad hon kommer att säga om detta inlägget.
Underbar du är gummam!! <3
 
Sen på morgonen fick jag äntligen sova ut!! Och den chansen tog jag och sov ända till halv elva bara för att sängen var så skön och täcket så varmt^^
Men så skulle vi ju åka hem och jag var tvungen att gå upp även om vi hade det så mysigt och snackade så som bara två bästa tjejkompisar kan göra!! 
Fick även ringt Freja så hon också kunde vara med och snacka om allt mellan himmel och jord^^
 
Så vi käkade frukost och packade och så åkte vi hem. Jag bestämde mig för att vi hade ju varit tillsammans hela helgen och jag hade blivit ganska trött att jag skulle åka hem direkt, så vi sa hejdå och så kom jag hem.

Ja det antar jag väl var min helg, och just nu ska jag inte hitta på något mer så. Ska väl vila, kolla bilder, kolla tv, checka in min nya dator och bara ta det lugnt helt enkelt. Vara med familjen lite då de inte har sett mig sen i fredags då jag gjorde mitt körkortsprov. Just det, det kanske jag ska nämna. Jag har nämligen klarat mitt körkortsprov!! :D Hihi ja och ni skulle vara vta hur glad och uppe i varv jag var tack vare det i fredags^^ och ändå var jag sjuk, men ruset hade gjort mig så glad att jag brydde mig inte typ xD
 
 
Aja, det var väl det^^ Och ett stort hjärta till er som faktiskt orkade att läsa igenom hela detta inlägget. Haha det blev nämligen lite längre än planerat, men ja helgen blev lite längre än planerat också xD

Men nu så tänkte jag inte skriva så mycket mer så här får ni en liten avskedsbild från mig och Matilda där vi är helt serigösa!!
 
//Nu signar Hanna ut för idag och hoppas att ni alla haft en underbar helg precis som oss:D


Kommentarer
tomsaweirdo

Stort grattis till körkortet!!

2012-09-25 @ 14:09:47
URL: http://dayviews.com/tomsaweirdo


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0