Aldrig någon tid, och nu kommer kylan också!!

Hejsan svejsan!!
Jo då blev det ett litet inlägg idag då.
Det var ännu en morgon då man skulle upp redan halv sex, och inte hjälpre vädret mig att ta mig ur sägen. Det var så kallt att jag nästan kunde föreställa mig hur min andedräkt skulle kunna synas om jag drack något varmt och sen andades ut. Så jag bestämde mig för att vakna till under täcket med lampan tänd, dock var det då inte någon bra ide då man gärna vill blunda då också. Men tack och lov för pappa!! Har kom in till mig och fick mig på benen i alla fall, precis innan han skulle till jobbet. Pappa jobbar nämligen alltid vid den tiden, och jag kan absolut inte förstå hur han klarar det, fast i för sig så brukar man ju komma in i rutiner efter ett tag.
Jag undrar verkligen hur det kommer gå för mig sen när jag ska börja skolan igen och ska upp vid otta. Jag kanske inte kan somna då istället..... vem vet.
Fast det ksnske bara är bra, alltid att vara uppe i tid, och dessutom kanske jag får börja att se lite mer av min pappa då. Det är nämligen inte så många timmar om dagen som jag får se honom. På morgonen så är han ju uppe så tidigt att han har stuckit nästan en timme innan jag ens har vaknat.
Sen när jag kommer hem så är det oftast äldrig någon hemma och sen sticker jag också på träning precis när folk börjar komma hem eller till och med innan.
Och när jag kommer hem är jag oftast trött, hungrig och behöver duscha. Och eftersom det är sena träningar så är det näd´stan att bara hoppa i säng direkt, eller plugga något. Kan även vara så att pappa redan har gått och lagt sig när jag har ätit och duschat, så då får jag ju absolut inte störa honom om det då inte är jätte viktigt. Han ska ju upp tidigt och jobba.
På bussen sen till jobbet så blev mina ögonlock så tunga att jag var tvungen att sluta dem ett "litet" tag. Men tack och lov så kom jag i alla fall av vid rätt hållplats.
Efterssom det var så klaat som det var och jag var ordentligt frusen så hade jag virat in mig i allt som har med vinter att göra. Mössa, halsduk, tjockjacka och vantar, det ända som faktiskt saknades var mina varma vinterstövlar som jag hade igår istället.
Att ha alla dessa varma kläder har både sina fördelar och nackdelar. Ja man blir ju varm men om man är kall så håller man sig lättare vaken (eller i alla fall jag), och sen när man tar sig av dem så börjar man ju frysa igen. Sen så är det ju det att när allt detta kommer på så vet man att vintern faktiskt är påväg att komma i sin lilla takt. Fast jag har fortfarande lite värme som jag kan gotta mig i när jag med laget åker ner till Barcelona på en fotbollscup där. Längtar verkligen dit nu när man ser vädret ute, regn.....-_-
Fast det som är roligt med vintern är ju att man får visa upp ett visst antal bilder som,
 
 
Aja, men nu vill jag verkligen tipsa om en enormt bra blogg som handlar om en lesbisk tjej och hennes förhållande/liv. Hon skriver hur bra som helst, kan nästan tro att jag läser en bok när jag läser hennes blogg. Hon får mig nästan att vilja bli lebb på grund av det sättet som hon skriven på!!
http://nsand.blogg.se/
 
Allt för mig nu!!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0