Ibland önskar man

Hejsan!!
Hade en match idag mot Kållered, gick helt okej och vann gjorde vi också......med 4-0. Men om man kollar  spelmässigt så spelade vi inte direkt bra.
Okej om man faktiskt spelar ut det andra laget med snyggt passningsspel och man vinner, och okej om man spelar ganska jämt och man råkar få in ett mål. Men när man faktiskt inte spelar bra, fummlar med bollen, dåliga passningar och ingen kämparglöd och ändå vinner så kan man inte riktigt känna sig nöjd eller glad för det.
Det betyder ju bara att man möter ett dåligt lag.
 
Det finns säkert flera olika åsikter om det men min åsikt är att man hellre förlorar mot ett bra lag då man har kämpat in i det sista än att man vinner överlägset mot ett lag som man knappt behöver göra något mot.
 
Det var en gång när jag för en gångs skull skulle prova att spela ute, det var i den sämre serien då jag inte är den bästa ute. Men ändå, vi vann med 12-1 och mot slutet kände man inte längre för att kämpa.
Vi innom laget sa till och med till varandra, "måste vi spela mer?? Det är ju inte roligt, bara tråkigt nu!!"
Ja så sa vi!!
Och under halvlek så sa våra tränare till och med till oss: "Skit i att gå mot mål direkt, passa runt lite bara istället."
Och det säger han aldrig!! :O 
Det blev mer som en träning där vi spelade en match hela tiden, eller knappt det. För våra träningar brukar vara mycket hårdare än vad dem matchen blev.
 
Aja, det här var i alla fall bara min åsikt och om ni har någon annan så får ni väl ta min med en nypa salt, eller komentera om ni känner för att få eran sagd :P


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0