Make every day count!!

Hejsan!!
Rätt sent inlägg denna dagen, men som jag brukar säga: "bättre sent än aldrig". Dock så håller väl inte alla med mig men i alla fall^^
 
En fråga som lätt kan komma upp ibland kan ju vara den "Vad gör jag av mitt liv? varje dag ser ju ut som den andra". Men grejen är ju att du måste anstränga dig lite för att göra så att varje dag räknas. 
Det behöver inte vara mycket, behöver inte ens var något stort bara du känner av att du har gjort något som fått dig att le denna dagen.
Alla är ju olika bra på att klara av detta, men oavsett om du är dålig på det, helt okej eller jätte bra på det så kan alla fixa det med bara lite fantasi och glädje!!
 
Till exempel som jag gjorde idag. Dagen hade segat sig fram, fredag, sista skoldagen innan lovet och man bara känner "nej nu vill jag hem och få helg". Man känner sig lite extra seg men då tar man sig i kragen, sticker till kiosken med sina kompisar och köper ett kinderägg, och av sånna saker kan man ju göra "bomber" xD
Så det blev ett litet bombnerslag av vill fulver på vår asfalt utanför huset idag!!
 
Det krävs ju inte mycket, men det fick mig ändå att bli glad idag. Sen så gjorde jag lite efter det som också gjode min dag men det ska jag nog inte nämna här^^
 
Med en gnutta glädje varje dag så kommer du längre!! 
Bryt mönstret, kämpa dig fri och lev livet.
Var inte avundsjuk på den som ser ut att ha det bättre, utan skapa något av din egna dag och var stolt över den/det du gjort, Det är bara du som avgör om din dag har varit lyckad eller misslyckad.
 
Öhhhh, ser halvt död ut!! XD Men, men der är ju även sent så det är väl lite bra också....eller??
 
Har det gött!! Och hoppas att alla sover så ni inte ser detta förren imån ;)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0