Gymnasiekoll

Hejsan!!
 
Idag var en stor dag!! Eller ja, det var det ju i alla fall för mig för nu har jag äntligen bestämt mig för vilket gymnasium som jag ska gå på. Nämligen Bearnadott. 
Jag skulle ju gå på ett fotbollsgymnasium, och Bearnadott är egentligen inte det, men eftersom det ligger inne i Katrinelundsgymnasiet så har de fixat så man även kan gå elitidrott på Bearnadott.
 
Bearnadott har mer sin inrikting på uniformjobb så som polis, militär och brandman. Jag har väl inte direkt bestämt mig för något av dem jobben men det innebär inte att jag inte tycker att det vore jätte kul att få gå på den utbildningen. Man får nämligen vara ganska mycket ute i praktiken (kolla på när uniformmännen arbeter, och även vara medvärkande). Vi får även gå levnadskurser i naturen, och det är något som jag verkligen gillar!! Där av så har jag gått i scauter innan^^
Jag känner att detta skulle passa mig, och dessutom så är det inte lika många elitidrottare i dessa klasser och det är en fördel tycker jag. Man vill ju kanske slippa "omklädningsrumsnacket" under skoltid. För om man är idrottare brukar det ju bli att man bara snackar om idrotten eller klagar på skador och aj, oj, jobbigt, blä.....m.m. Inte alltid jätte skoj att höra på det!!
 
Nu får jag bara hålla tummarna för att jag även kommer in på NIU programmet så jag faktiskt kan gå min fotbollsprofil!!
 
Ha det!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0