Till vårdcentralen

Hejsan!!
Även om igår var underbar så har idag klarat sig med knappt IG, nästan sämre!! 
Jag har nämligen varit på en vårdcentral, och eftersom det är helgdag idag så var vi tvugna att åka till en sån som har öppet i nödfall det har hänt något, och nej inte akuten. Men det hade nästan kunnat vara akuten då vi var tvugna att sitta där halva dagen typ, och vänta först på att skriva in oss, sen på att vi skulle gå till en läkare, sen för att ta prover och sen till läkaren igen. Tack och lov för min nya mobil så kändes det inte lika länge men ändå!!
Jag hade nämligen otroligt svårt att sova inatt, och när jag vakna var min ena halsmandel så stor att det täckte halva halsen, den. Den var ugnefär lika stor igår men idag var den även vit och lite köttig. Snacka om att det är svårt att äta.
Jag och mamma stack in då och trodde att det var halsfluss så jag kunde få pencilin mot det, men icke sa nicke!! Jag hade tydligen Körtelfeber!!
Och för er som inte vet så är det en sjukdom som gör att man inte får träna för då kan mjälten spricka, man blir extremt trött och det kan även göra ont i lederna. Jag har då sluppit ont i lederna delen men jag har sovit otroligt mycket det senaste. Så där fick vi svar på varför.
 
Men för er som inte rikitgt vet så ska jag in på ett elitgymnasium, vilket kräver en uttagning i januari. Vilket betyder att jag måste träna nu i jul. Men som jag skrev så skulle i så fall min mjälte spricka, vilket inte är så bra!!
Och körtelfeber kan hålla sig upp i år om man har riktigt otur eller bara i tre veckor om man har tur. Jag hoppas att jag har tur!! Men man vet ju aldrig.
 
Körtelfeber är även ganska smittsamt. Dock inte kroppsligt utan mer om jag har delat spott (druckigt från samma glas, ätit från samma gaffel, kysst någon m.m.).
Och jag vet inte om jag har råkat smitta en kompis, men jag ska informera henne och hoppas på det bästa, håll tummarna!!
 
Sen på torsdag så ska jag även till en vårdcentral igen för att ta leverprov. Vet inte riktigt till vad men det var något om att man kunde se vart sjukdommen hade kommit ifrån eller så..... :S
Känns som om inte mycket mer kan gå fel nu!!


Kommentarer
tomsaweirdo

Körtelfeber är inget roligt alls, lider verkligen med dig. Hade det när jag var 19 och det var bland det vidrigaste jag varit med om.

HOppas innerligt att det blir lindrigt för dig, och att du snart blir frisk tillräckligt igen för att orka med saker och ting.

Svar: Tack, det uppskattas!!
Hanna Wahlin

2012-12-25 @ 18:42:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0