Mystiska varelser

"Hejsan alla små barn!!
Kom så ska ni få rida på mig ner i det sköna vattnet, hela vägen ner ända till min mysiga grotta där jag ska ta väl hand om er."
Så kan jag tänka mig att den vackte vita Bäckenhästen säger för att locka med sig alla sina byten ner till sin lya för att sen äta upp dem.
 
 
Har ni hört talas om Bäckahästen förreste??
Inte?? :O
Är det bara jag som fick höra den när jag var liten och skulle vara tyst och sova middag lugnt och fint på dagis??
Hmm, vilken otur för er då, för då har ni värkligen missat något!!
 
Bäckahästen var nämligen en väldigt stor del av min barndom. På dagis så läste alltid våran "sagofröken" den berättelsen medans hon klädde ut sig till häxa och läste. 
Sen så följde den även med när jag började skolan. Och då var det en ny "fröken" som klädde ut sig och som också läste denna berättelsen.
 
För er som inte vet vad då denna varelse är för något så är hen en vattenvarelse som lever i sin sjö och lockar, med sin vackra färg och tindrande ögon alla till sin sjö för att få en enkel död!!
Hen är nämligen en häst och kan bära hur många som helst på sin rygg. Fattas det plats så blir hen bara längre så hen kan få med så många som möjligt.
Denna hästen är verkligen inte någon snäll och barnvänlig varlese även om den då är en häst. För det sägs även att den äter upp barnen, och ifall du kommer ner till hens grotta längst ner i sjön så ska du hitta massa benrester kvar av de som hen tidigare lurat........
(Nästan som en djurverition av Näcken.)
 
Och här är då även min verition av Bäckenhästen:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0