Julklappar

Nu för tiden så frågar i stort sett alla varandra vad man vill ha i julklapp eller vad dem önskar sig, och jag ska inte sitta här och ljuga och säga att jag inte har frågat det jag heller. Men jag gör det bara för skoj skull, inte för att jag tänker köpa det till den personen, nej!!
Jag har inte ens haft tid eller särskillt med lust att köpa några i år, inte för att jag inte älskar min familj utan för att jag älskar dem istället året om, så om jag inte har hunnit köpa dem något till jul så gör inte det någoting för jag kommer ändå att göra upp för det under resten av året.
Visst det är jätte kul att samlas allihopa och öppna de där spännande paketet som om man skakar på det prasslar till lite, men tänk om du nu öppnar det och ser vad det är och känner "nej, det här vill jag ju inte alls ha!!" Vad är det för roliga med det då??
Man vill ju att presenten ska vara något som man vill ha, ungefär lika mycket som den som den som ger bort presenten önskar att du ska ha nytta av det hen just har köpt.
Men varför denna paketnoja just på julen......varför inte, til exempel på påsken? eller nyår?? (finns dem som även får paket då med jag vet). 
 
Jo allt har ju med den där religionen att göra med de tre vise männen som gav Jesus hans tre kungliga gåvorna. Men va fan!! det var 2000 år sen dem där gamla gubbarna kom...... 
 
Om man ger lite "julklappar" året om så vore det ju egentligen mycket bättre för då får man ju precis vad man önskar sig när man vill ha det, istället för att sitta i november månad och paniktänka vad man nu hade önskat sig för att kunna säga det till alla släktingar som är på en om vad lilla du har önskat dig iår.
Till exempel så har jag absolut ingen aning om vad jag vill ha!! Jag fick ju det i sommar, en systemkamera. Och det var jag ju hur glad som helst för och har kunnat använda den hela sommaren. Tänk om jag hade fått den nu, jo då hade jag antagligen blivit lika glad för den men bilderna hade nog inte blivit lika bra i snön som dem få jag har hunnit ta.
Dessutom så har ju även min bror haft nytta av den under tiden.
 
Finns väl både nackdelar och fördelar med detta sättet som jag gillar, men jag gillar det i alla fall!!
Men jag älskar även julkänslan som man skapar tillsamman, tänker bara att girigheten av att man måste få en present för att skapa denna stämning inte behöver finnas med bara.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0