when nothing goes right, go left!!

hello!!
Som jag sa igår så var jag inte på så bra humör då jag hade råkat in i en liten "disskution" med mina föräldrar. Men nu har vi rätt ut det och lagt det dåliga åt sidan.
Det är sådant som händer ibland, alla kan ha dåliga dagar då de råkar ta ut sin ilska på andra saker som man kanske inte menar att ta ut dem på. Man kan gå runt och vara arg över något utan att man faktiskt vet vad det handlar om och sen när något litet kommer upp som egentligen bara är en småsak så får man ett raseriutbrott för en så fånig sak.
När det händer ska man bara ta ett djupt andetag och fundera över varför du blev så arg och hur det kommer sig att du är så missnöjd precis nu. Ibland kan du till och med komma på att du bara vill ha lite uppmärksamhet och det är därför du fick raseriutbrottet.
Haha nu låter det som om jag vet exakt hur man ska göra för att slippa att bli arg, men så är det inte. Det är jätte svårt att försöka behärska sig när man väl är arg, det vet jag och förstår att det kan ta sin tid att lugna ner sig. Men bara man försöker att lugna ner sig och har någon soom man kan prata med, mamma eller pappa, familjemedlem eller bara en kompis.
Tider som man längtar till i detta regniga värdet!!
Men nu ska jag och mamma sticka ner på stan och på på en infoträff för min moppekurs som jag ska gå på under det närmaste dagarna.
Så ha det gött nu!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0