va alltid dig själv

Vet ni vad det viktigaste i livet är?? Jo det är att alltid vara dig själv, alltid gå din egen väg och att strunta i vad alla andra tycker.
Struntar du helt i vad andra tycker kommer du alltid att vara starkast, folk kommer att se upp till dig. Det kan även finnas folk som blir avunsjuka och retas för det, men då är det dem som det är mest synd om. Tänk dig att leva ett liv där du alltid ska hitta fel på andra som har det bättre, där du alltid måste konkurera ut andra och där allt handlar om status. Själv så tycker jag synd om dem.
Om du bestämmer dig för att alltid vara dig själv framför andra, kommer du aldrig att behöva oroa dig för att passa in, för folk vet då vem du är och vart de har dig. Samtidigt så vet du själv vart du har dig och vad du vill göra.
Lyssna på dig själv och lita på att det är det bästa för dig, men lyssna även på andra och överväg även deras förslag. Ibland kan man själv även ha fel så då är det alltid bra att ha en bredvid sig som man också kan lyssna på, men kom ihåg att i slutet så är det alltid du själv som bestämmer över dig.
Gör det som känns bra för dig och lyssna alltid på det.
Om något inte kännns bra så är det bara du som kan fixa det, för det är bara du som vet vad som gör att det känns fel.
Hoppas nu ni alla förstår vart jag vill komma med detta och att ni nu funderar över hur ni själva är.
Ingen är perfekt, och det påstår jag inte heller. Jag är knappast perfekt, jag har lika många problem i mitt liv som er även om det inte märks. Det finns många där ute som har problem som de täcker över för att de inte vill att någon ska se dem.
Om ni tänker efter lite så kanske ni även kan komma på att den persom som nu alltid tycker har det bäst eller den som ni ser upp till och vill vara precis som också har sina problem precis som vem som helst.
Jag är knappast perfekt!!
Nu tror jag att jag har fått ner det jag ville säga så nu önskar jag er alla en underbar dag och hoppas att ni kan tänka efter vad ni själva vill nästa gång något känns fel!!


Kommentarer
tomsaweirdo

Så otroligt bra skrivet Hanna!

2012-04-12 @ 20:16:45
URL: http://dayviews.com/tomsaweirdo/home/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0